Jakie ćwiczenia na łydki są najskuteczniejsze?

Strona GłównaPAYBACK EkstraSport ● Ćwiczenia na łydki

Szczupłe łydki to marzenie wielu kobiet, które nie są zadowolone z ich wyglądu. W jaki sposób można wysmuklić łydki i wyrobić piękne mięśnie? Poznaj ćwiczenia na łydki w domu, które już po około 2–3 tygodniach przyniosą efekty.

Łydki to ta część ciała, którą często się odsłania, zwłaszcza latem. Wiele kobiet woli jednak je zakrywać, bo uważają, że są one zbyt duże. Jakie są skuteczne ćwiczenia na zgrabne łydki?

Wyszczuplające ćwiczenia na łydki

Kobiety często uważają, że ich łydki nie wyglądają dobrze i zależy im na ich wyszczupleniu. Dobrą wiadomością jest to, że ćwiczenia na wyszczuplenie łydek nie są skomplikowana i jednocześnie są bardzo skuteczne. Pierwsze efekty można zobaczyć już po około 2 tygodniach. Dodatkowo, wyrzeźbienie pięknych łydek jest łatwiejsze niż wyrobienie mięśni na pośladkach czy udach.

Jak ćwiczyć łydki? Jest wiele zestawów ćwiczeń, które pozwalają na wyszczuplenie tej części ciała. Do treningów warto wykorzystać hantle. Osoby początkujące mogą korzystać z ciężarków o wadze około 1,5 kg, a te bardziej zaawansowane powinny wybrać większe obciążenie, np. 4 kg. Jednym z najprostszych, a zarazem bardzo skutecznych ćwiczeń jest stawanie na przemian na palcach jednej nogi, trzymając jednocześnie hantle. Należy stanąć w lekkim rozkroku i skierować palce u stóp na zewnątrz. Następnie wystarczy unieść palce jednej ze stóp i wytrzymać w takiej pozycji kilka sekund. Ćwiczenie należy powtarzać parokrotnie w kilku seriach, pamiętając o krótkich przerwach pomiędzy nimi. Podczas ćwiczenia należy zadbać o wyprostowaną postawę ciała, hantle powinny być trzymane w dłoniach luźno opadających wzdłuż ciała. Nieco trudniejsza wariacja tego ćwiczenia polega na staniu na jednej nodze i uniesieniu się na palcach, trzymając jednocześnie hantle.

Innym prostym ćwiczeniem, które skutecznie poprawi wygląd łydek, jest podnoszenie pięt jednocześnie. W tym celu należy stanąć w lekkim rozkroku i lekko ugiąć kolana. Następnie trzeba stanąć na palcach i wytrzymać w takiej pozycji kilka sekund, a następnie wrócić do pozycji wyjściowej. Osoby bardziej zaawansowane mogą wykorzystać do tego ćwiczenia hantle.

Zajęcia sportowe, które pozwalają na wzmocnienie mięśni łydek, to m.in. bieganie, jazda na rowerze i pływanie. Dzięki tego typu aktywności fizycznej możemy zadbać również o inne partie ciała, jak i wzmocnić kondycję i wytrzymałość fizyczną. Zabiegane osoby, które nie mają w tygodniu wolnego czasu, mogą zadbać o wygląd łydek, wybierając np. wchodzenie po schodach zamiast windy.

Przyrządy fitness do ćwiczeń na łydki

Piękne łydki można również wyrobić, korzystając z niedrogich przyrządów fitness. Jednym z najskuteczniejszych akcesoriów jest skakanka, która jest wykorzystywana również przez zawodowych sportowców. Skakanie na skakance pozwala wyszczuplić nie tylko mięśnie łydek, lecz także ud i jednocześnie wzmocnić mięśnie pośladków, brzucha i ramion. Dzięki regularnym ćwiczeniom ze skakanką można pozbyć się też zbędnej tkanki tłuszczowej i poprawić elastyczność i kondycję. Korzystanie ze skakanki to również świetna zabawa. Osoby początkujące mogą zaczynać od 15-minutowych treningów i za każdym razem wydłużać czas o 2–3 minuty. Ćwiczenia na skakance mogą obejmować skakanie obunóż, naprzemiennie na jednej nodze, można również łączyć i rozłączać stopy oraz robić „lajkonika”.

Osoby, którym zależy na wyrzeźbieniu mięśni łydek, mogą wykorzystać do tego stepper. Można na nim ćwiczyć w domu podczas słuchania muzyki czy oglądania telewizji. Zaletą tego przyrządu jest niska cena oraz niewielkie rozmiary. Można go schować pod łóżko czy do szafy i korzystać z niego w nawet bardzo niewielkich przestrzeniach.

Piłka i stroje do siatkówki plażowej

Jeśli komuś zależy na tym, żeby łydki wyglądały na smuklejsze, należy zadbać również o ich odpowiednie rozciąganie. Zajęcia, które na to pozwalają, to m.in. pilates i joga. Można również wykonywać proste rozciągające ćwiczenia w domu.

Jedno z nich polega na oparciu palców stopy na schodku lub innym niewielkim wzniesieniu i ciągnięcie pięt w dół. Osoby, które są bardziej rozciągnięte, mogą również wyciągnąć jedną z nóg przed siebie w pozycji siedzącej, a drugą nogę założyć w bok. Następnie należy powoli schylać się do stopy z zadartymi do góry palcami. Nogę można również oprzeć na parapecie lub stole w ten sposób, żeby z drugą nogą utworzyła ona kąt prosty. Następnie należy powoli pochylać się do przodu i starać się dotknąć palce u stopy.

Jak zadbać o wygląd łydek?

Kobiety często mają problem polegający na nadmiernym gromadzeniu się wody w organizmie i puchnięciu nóg, przez co wyglądają one na grubsze niż w rzeczywistości. Żeby temu zapobiec, warto zadbać o zdrową dietę i wyeliminować ze swojego jadłospisu bardzo słone potrawy. Codziennie należy też pić co najmniej 1,5 litra wody i ograniczyć spożywanie kawy na rzecz zielonej herbaty.

Jeśli na trening to tylko z PAYBACK! Kupuj niezbędny sprzęt oraz akcesoria do ćwiczeń i zbieraj punkty za zakupy online.