Regulamin zamawiania i dostawy nagród w sklepie internetowym

Loyalty Partner Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („LP”), adres: ul. Towarowa 28, 00-839 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy m.st. Warszawy, Wydział XII Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS: 0000290350, NIP: 527-255-88-71, kapitał zakładowy: 16 919 100,00 PLN prowadzi Program lojalnościowy PAYBACK. W związku z prowadzeniem tegoż programu został przyjęty „Regulamin zamawiania i dostawy nagród w sklepie internetowym” („Regulamin”) w następującym brzmieniu:


1. Postanowienia ogólne

1.1. Za pośrednictwem strony www.sklep.payback.pl lub aplikacji PAYBACK Uczestnik może dokonać wymiany Punktów PAYBACK na Nagrody (zgodnie z definicją przyjętą w „Warunkach uczestnictwa w Programie PAYBACK” (PAYBACK | Warunki Uczestnictwa w Programie PAYBACK)). Wymiana Punktów, dostarczanie Nagród i wynikające stąd prawa i obowiązki LP, Partnerów, Dostawców Nagród i Uczestników uregulowane są przez „Warunki uczestnictwa w Programie PAYBACK” oraz przez niniejszy Regulamin. Terminy użyte w niniejszym Regulaminie mają znaczenie, jakie nadano im w/w dokumentach. W przypadku terminów nieposiadających nadanego znaczenia, należy rozumieć je zgodnie z definicjami nadanymi im przez obowiązujące przepisy prawa w szczególności ustawę o prawach konsumenta.

1.2. Punkty PAYBACK zebrane w Programie można wymienić na Nagrody dostępne pod adresem www.sklep.payback.pl („Sklep”).

1.3 Jeśli Uczestnik posiada na koncie PAYBACK Punkty niezbędne do nabycia określonej Nagrody (zazwyczaj nie mniej niż 100 Punktów PAYBACK), może uzupełnić różnicę między liczbą Punktów PAYBACK, które są konieczne, aby wymienić je na wybraną Nagrodę, a wartością wybranej Nagrody (określoną w Punktach PAYBACK) przez dopłatę odpowiedniej sumy pieniężnej lub przez realizację (o ile to możliwe) bonów PAYBACK, (chyba, że dana Nagroda jest dostępna wyłącznie za Punkty PAYBACK). Liczba Punktów PAYBACK wymaganych dla danej Nagrody uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Uczestnika zamówienia, niezależnie od ewentualnych zmian, które mogą się pojawić po złożeniu przez Uczestnika zamówienia.

1.4 Miejscem zawarcia umowy jest dzielnica Śródmieście, miasta stołecznego Warszawa.

1.5 Niniejszy Regulamin może ulec zmianom, jeżeli jest to uzasadnione potrzebą zapewnienia sprawnego lub bezpiecznego funkcjonowania Programu PAYBACK, w szczególności zapobiegania nadużyciom. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie umieszczona przez co najmniej 14 (czternaście) dni pod adresem www.payback.pl, zaś Uczestnicy, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji na adres poczty elektronicznej, otrzymają wiadomość e-mail informującą o takich zmianach.

1.6 Zobowiązania wynikające z niniejszego Regulaminu mogą być wykonywane za pomocą podmiotów trzecich, w tym w podmiotów będących sprzedawcą nagród („Dostawca Nagród”) – którego dane zostały wskazane w opisie Nagród.

1.7 Wszystkie znajdujące się na stronie internetowej www.sklep.payback.pl lub aplikacji PAYBACK znaki towarowe, nazwy handlowe, nazwy produktów i oznaczenia przedsiębiorców, a także materiały, opisy i zdjęcia należą do ich właścicieli bądź podmiotów posiadających prawo do ich wykorzystywania i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi.

1.8 Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem www.payback.pl oraz www.sklep.payback.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej i (z zastrzeżeniem elementów wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Loyalty Partner Polska sp. z o.o.

1.9 W razie wątpliwości poczytuje się, że informacja o cenie Nagród znajdująca się na stronie www.sklep.payback.pl lub w aplikacji PAYBACK nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego. Uczestnik składając zamówienie, składa ofertę nabycia określonej Nagrody na warunkach podanych w jej opisie. Zastrzega się, iż możliwość wymiany Punktów PAYBACK na Nagrody zależna jest od dostępności Nagród u producenta lub importera, współpracującego z Dostawcą Nagród.

2. Zamawianie i dostawa nagród

2.1 Aby zamówić daną Nagrodę, należy:

  • wejść na stronę Sklepu, gdzie oferowane są Nagrody;
  • ustalić sposób pokrycia ceny Nagrody (Punktami PAYBACK, Bonem PAYBACK lub pieniądzem);
  • dodać Nagrodę do koszyka;
  • wejść na stronę koszyka;
  • zalogować się na konto Programu PAYBACK;
  • wybrać metodę dostawy Nagrody;
  • przejść do podsumowania;
  • sprawdzić poprawność wszystkich danych;
  • zaakceptować Regulamin i dokonać finalizacji zamówienia.

Po złożeniu zamówienia, LP potwierdza jego otrzymanie poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera:

  • potwierdzenie istotnych elementów zamówienia,
  • formularz odstąpienia od umowy,
  • niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.

2.2. Terminy dostawy liczone są od dnia przyjęcia zamówienia lub uznania rachunku Dostawcy Nagród (tylko w przypadku dopłaty pieniężnej) i wynosi 21 (dwadzieścia jeden) dni, chyba że w opisie Nagrody wskazany zostanie inny termin.

2.3 Dostawa Nagród może być odpłatna. Koszty dostawy wskazane są w opisie Nagrody i mogą być uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu dostawy wybranej Nagrody. Dostawa Nagród dostępna jest jedynie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

2.4 Jeśli zamówienie obejmuje więcej Nagród, mogą one zostać dostarczone łącznie.

2.5 Nagrody zostaną wysłane na adres, który Uczestnik podał w formularzu rejestracyjnym Programu PAYBACK lub na adres, który Uczestnik podał podczas zamawiania Nagrody.

2.6 LP nie gwarantuje Uczestnikowi stałej dostępności wszystkich Nagród w Sklepie. Jeżeli nie będzie możliwe spełnienie świadczenia z powodu niedostępności Nagrody, Uczestnik zostanie o tym powiadomiony (najpóźniej w ciągu [30] trzydziestu dni od zamówienia) i cała cena Nagrody (wymienione Punkty PAYBACK, Bony PAYBACK lub pieniądze) zostanie zwrócona Uczestnikowi. Uczestnikowi nie przysługuje prawo do żądania zwrotu równowartości kwoty pieniężnej w zamian za Punkty PAYBACK.

2.7 W przypadkach, gdy dostawa nie może nastąpić w sposób wybrany przez Uczestnika, Dostawca Nagród, przedstawiciel operatora pocztowego lub firmy kurierskiej poinformuje o konieczności zmiany metody dostawy, oferując formę zastępczą. Konieczność zmiany metody dostawy może nastąpić w szczególności w przypadku zamówienia Nagrody z dostawą do urządzenia typu Paczkomat, które ze względu na gabaryty oraz kształty przesyłki, nie mieści się w żadnej skrytce oferowanej przez takie urządzenie.

3. Zasady reklamacji

3.1 Dostawca Nagrody ponosi odpowiedzialność za zgodność towaru (Nagrody) z umową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

3.2 Dostawca Nagród jest zobowiązany do dostarczenia Nagrody zgodnej z zamówieniem (umową). Po otrzymaniu Nagrody należy sprawdzić, czy jest ona zgodna z zamówieniem i czy nie nosi ona śladów uszkodzenia. W przypadku, gdy opakowanie Nagrody nosi ślady uszkodzenia, należy zażądać sporządzenia protokołu szkody przez przedstawiciela operatora pocztowego lub firmy kurierskiej i odmówić odbioru Nagrody.

3.3 W przypadku stwierdzenia przez Uczestnika niezgodności Nagrody z zamówieniem, Uczestnik ma prawo zgłosić reklamację na adres: Biuro Obsługi PAYBACK, Al. Konstytucji 3 Maja 11, 96-200 Rawa Mazowiecka lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: http://www.payback.pl/centrum-pomocy/kontakt.

3.4 Uczestnik może żądać wymiany lub naprawy Nagrody w sytuacji, gdy Nagroda jest niezgodna z zamówieniem.

Nagroda jest zgoda z zamówieniem, jeżeli zgodne z zamówieniem pozostają w szczególności jej:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi również kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność aktualizacji;

b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Uczestnikowi, o którym Uczestnik powiadomił Dostawcę Nagrody najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Dostawca Nagrody zaakceptował.

Ponadto Nagroda, aby została uznana za zgodną z zamówieniem, musi:

a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towarów tego rodzaju i których Uczestnik może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towarów oraz publiczne zapewnienie złożone przez Dostawcę Nagrody, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Dostawca Nagrody wykaże, że:

  • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć;
  • przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone lub w porównywalny sposób;
  • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Uczestnika o zawarciu umowy;

c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Uczestnik może rozsądnie oczekiwać;

d) być takiej samej jakości, jak próbka lub wzór, które Dostawca Nagrody udostępnił Uczestnikowi przed zawarciem umowy i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

Do Towarów z elementami cyfrowymi postanowienia 5.11-5.12 niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio.

3.5 Wskazana powyżej odpowiedzialność nie wyłącza odpowiedzialności gwarancyjnej za zamówione Nagrody wtedy, gdy gwarancji takiej udziela producent lub inny podmiot. W razie chęci skorzystania z praw przysługujących z tytułu gwarancji prosimy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w dokumencie gwarancyjnym, który Uczestnik otrzymuje wraz z Nagrodą.

3.6 W celu przeprowadzenia reklamacji Uczestnik powinien:

  • odesłać Nagrodę korzystając z usług operatora pocztowego wskazanego w formularzu zwrotu, o ile to możliwe w oryginalnym opakowaniu (tj. opakowanie, w którym Nagroda została doręczona należy w całości umieścić w kolejnym opakowaniu), pod adres wskazany w potwierdzeniu dostawy Nagrody;
  • wskazać, czy domaga się zwrotu płatności czy też wymiany Nagrody;
  • wskazać, na czym jego zdaniem polega niezgodność Nagrody z zamówieniem;
  • wskazać aktualne dane kontaktowe (adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu).

3.7 Dostawca Nagrody może dokonać wymiany, gdy Uczestnik żąda naprawy lub Dostawca Nagrody może dokonać naprawy, gdy Uczestnik żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Nagrody z umową w sposób wybrany przez Uczestnika jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Dostawcy Nagrody. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Dostawcy Nagrody, może on odmówić doprowadzenia Nagrody do zgodności z umową. W takim przypadku Uczestnik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, o których mowa w pkt 3.10 niniejszego Regulaminu.

3.8 Dostawca Nagród jest odpowiedzialny wobec Uczestnika za brak zgodności Nagrody z zamówieniem, istniejący w chwili dostarczenia Nagrody i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Nagrody określony przez Dostawcę Nagród jest dłuższy. W stosunku do zamówień zrealizowanych przed 1 stycznia 2023 r., Dostawca Nagród odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna Nagrody zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Nagrody Uczestnikowi.

3.9 Dostawca Nagród rozpozna reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od odesłania mu Nagrody przez Uczestnika. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na trwałym nośniku, w szczególności na podany przez Uczestnika adres e-mail. W przypadku uznania reklamacji Dostawca Nagród dokona wymiany, naprawy lub doprowadzenia Nagrody do zgodności z umową oraz odeśle ją na własny koszt na adres Uczestnika.

3.10 W przypadku, gdy:

  • Dostawca Nagród odmówił doprowadzenia Nagrody do zgodności z zamówieniem;
  • Dostawca Nagród nie doprowadził Nagrody do zgodności z zamówieniem w rozsądnym czasie, bez nadmiernych niedogodności dla Uczestnika, z uwzględnieniem charakteru oraz celu, w jakim Nagroda ma być wykorzystywana;
  • brak zgodności Nagrody z zamówieniem występuje nadal, mimo iż Dostawca Nagrody próbował doprowadzić Nagrodę do zgodności z zamówieniem;
  • brak zgodności Nagrody z zamówieniem jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od zamówienia bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. 3.6b;
  • z oświadczenia Dostawcy Nagród lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Nagrody do zgodności z zamówieniem w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Uczestnika,

Uczestnik będzie uprawniony do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub o obniżeniu ceny. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z zamówienia, w jakiej wartość Nagrody niezgodna z zamówieniem pozostaje do wartości Nagrody zgodnej z zamówieniem.

3.11 Po dokonaniu przez Uczestnika wyboru roszczenia określonego w pkt. 3.9 powyżej w terminie do 14 (czternastu) dni zostaną mu zwrócone pieniądze, a wymienione Punkty PAYBACK zwrócone na konto PAYBACK. Zamawiający powinien skorzystać z usług operatora pocztowego wskazanego w formularzu zwrotu. W takim przypadku Dostawca Nagród poniesie koszty zwrotu niezgodnej z zamówieniem Nagrody.

3.12 W przypadku nieuznania reklamacji Dostawca Nagród poinformuje o tym Uczestnika oraz odeśle mu Nagrodę będącą przedmiotem reklamacji. Dostawca Nagrody może nie przyjąć oświadczenia Uczestnika o odstąpieniu, jeśli wykaże, że brak zgodności Nagrody z zamówieniem jest nieistotny.

3.13 Ewentualne spory wynikające z zawarcia Umowy z Dostawcą Nagród mogą być rozstrzygane przez stałego mediatora specjalizującego się w sprawach konsumenckich działającego na terenie m.st. Warszawy. W celu wszczęcia postępowania mediacyjnego należy złożyć wniosek o przeprowadzenie mediacji. Powinien on zawierać oznaczenie stron, określenie żądania wraz z okolicznościami je uzasadniające, a także podpis Strony. Do wniosku dołącza się dowód jego nadania Stronie przeciwnej (Dostawcy Nagród). Mediator ma prawo do wynagrodzenia, o czym stanowi umowa z mediatorem lub ośrodkiem mediacyjnym. W przypadku zawarcia ugody Strony zobowiązane są do uiszczenia opłaty sądowej od wniosku o zatwierdzenie ugody w wysokości ustalonej przez obowiązujące przepisy prawa.

3.14 W razie jakichkolwiek pytań lub skarg prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta (dane kontaktowe wskazane są każdorazowo w potwierdzeniu zamówienia dołączanym do przesyłki z Nagrodą).

4. Dopłata pieniężna, prawo odstąpienia i inne

4.1 Uczestnik powinien dokonać dopłaty pieniężnej w ciągu 7 (siedmiu) dni od złożenia zamówienia. W przypadku jej braku we wskazanym terminie zamówienie zostanie automatycznie anulowane, a wykorzystane Punkty PAYBACK zostaną zwrócone w ciągu 14 (czternastu) dni na konto PAYBACK.

4.2 Szczegółowe informacje dotyczące dopłaty pieniężnej zostały określone pod adresem https://www.payback.pl/regulaminy-ochrona-danych w zakładce ,,Dostawa i Metody płatności’’.

4.3 Ceny Nagród podane są w polskich złotych i zawierają podatek VAT.

4.4 Uczestnik, składając stosowne oświadczenie, może odstąpić od transakcji bez podawania przyczyn w terminie 14 dni. Bieg terminu do odstąpienia od transakcji rozpoczyna się:

a) od objęcia Nagrody w posiadanie przez Uczestnika lub wskazaną przez niego osobę trzecią, a w przypadku zamówienia, które:

  • obejmuje wiele Nagród, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
  • polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej rzeczy;

b) dla pozostałych zamówień – od dnia złożenia zamówienia.

Do zachowania opisanego powyżej terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres wskazany w potwierdzeniu dostarczenia Nagrody dołączonym do przesyłki. W tym celu zamawiający może skorzystać z formularza, który został dołączony do potwierdzenia dostarczenia Nagrody.

4.5 Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów:

a) o świadczeniu usług, za które Uczestnik jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli LP lub Dostawca Nagrody wykonali w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Uczestnika, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez LP lub Dostawcę Nagrody utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości;

b) w których cena Nagrody lub liczba Punktów PAYBACK potrzebna do wymiany lub dopłaty zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi LP lub Dostawca Nagrody nie sprawują kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c) w których przedmiotem świadczenia jest Nagroda nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Uczestnika lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d) w których przedmiotem świadczenia jest Nagroda ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

e) w których przedmiotem świadczenia jest Nagroda dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f) w których przedmiotem świadczenia są Nagrody, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

g) w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

h) o dostarczaniu dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

i) o świadczeniu usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

j) o dostarczaniu treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Uczestnik jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną i uprzednią zgodą Uczestnika, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Uczestnika przez LP lub Dostawcę Nagrody o utracie prawa do odstąpienia od umowy oraz otrzymaniu potwierdzenia zawarcia umowy;

4.6 W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy Uczestnik ma obowiązek niezwłocznie, jednak nie później niż w przeciągu czternastu (14) dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Nagrodę Dostawy Nagrody. Do zachowania tego terminu wystarczy odesłanie Nagrody przed jego upływem. O ile nie powoduje to nadmiernych trudności, Nagrodę należy przesłać w oryginalnym, niezniszczonym opakowaniu na adres wskazany w potwierdzeniu dostarczenia Nagrody razem z formularzem zwrotu, który zamawiający otrzyma przy potwierdzeniu złożenia zamówienia. Jeżeli Uczestnik wybrał sposób dostarczenia Nagrody inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany przez Dostawcę Nagrody, Dostawca Nagrody nie jest zobowiązany do zwrotu Uczestnikowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. Koszty zwrotu Nagrody, które poniesie w takim przypadku zamawiający, każdorazowo wskazane są przy karcie produktu oraz w potwierdzeniu zamówienia.

4.7 Po dokonaniu zwrotu Nagrody, nie później niż w ciągu czternastu (14) dni nastąpi zwrot wszystkich dokonanych przez Uczestnika płatności związanych z zamówieniem, od którego Uczestnik odstępuje, przy użyciu takiego samego sposobu pokrycia ceny, jakiego użył Uczestnik, chyba że Uczestnik wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Punkty PAYBACK wymienione na Nagrodę zostaną zwrócone na stosowne konto PAYBACK.

4.8 W razie odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniem pkt 4.4 umowa jest uważana za niezawartą, Uczestnik zaś jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. W uzasadnionych przypadkach Dostawca Nagród może wstrzymać się ze zwrotem płatności, a także wymienionych Punktów PAYBACK otrzymanych od Uczestnika do chwili otrzymania Nagrody z powrotem lub dostarczenia przez Uczestnika dowodu jej odesłania. Zwrot następuje w takiej samej formie, w jakiej zamawiający dokonał transakcji.

4.9 W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy postanowienia pkt 3.6a niniejszego Regulaminu stosuje się odpowiednio.

5. Vouchery cyfrowe

5.1 Uczestnik w Sklepie z Nagrodami PAYBACK może złożyć zamówienie na dostarczenie Nagrody w postaci Vouchera cyfrowego. Zamówienie zostanie zawarte wraz z otrzymaniem przez Uczestnika wiadomości e-mail, o której mowa w treści pkt. 5.4 poniżej.

5.2 Vouchery cyfrowe (karty podarunkowe, karty upominkowe, vouchery, ekarnety, bony, doładowania, abonamenty, subskrypcje i inne) to zdematerializowane znaki legitymacyjne w formie kodu alfanumerycznego udostępniane przez Loyalty Partner Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (00-839) przy ul. Towarowej 28 („LP”) Uczestnikom Programu na zasadach opisanych poniżej. Każdy Voucher cyfrowy ma własną wartość nominalną, termin ważności, kod alfanumeryczny i zasady realizacji, które każdorazowo są wskazane w opisie danego Vouchera cyfrowego. Voucher cyfrowy w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa nie jest pieniądzem elektronicznym ani kartą płatniczą.

5.3 LP udostępnia Uczestnikowi Voucher cyfrowy niezwłocznie, nie później niż w terminie siedmiu (7) dni licząc od dnia, w którym zostało złożone zamówienie, chyba że strony postanowiły inaczej. Voucher cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy pozwala on na uzyskanie dostępu do kodu aktywacyjnego. Voucher cyfrowy wraz wszystkimi niezbędnymi do korzystania z niego danymi jest dostarczany poprzez przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail (na adres podany podczas rejestracji w programie PAYBACK lub adres podany w zamówieniu). Korzystanie z niektórych Voucherów cyfrowych wymaga posiadania przez Uczestnika kont zewnętrznych należących do podmiotów trzecich w stosunku do LP. Informacja na ten temat, warunki i regulaminy danego podmiotu trzeciego, od którego pochodzi Voucher cyfrowy oraz szczegóły, jak zrealizować Voucher cyfrowy, znajdują się w jego opisie.

5.4 LP nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości zainstalowania towaru nabytego za pomocą Vouchera cyfrowego w przypadku, kiedy wymagania sprzętowe określone na karcie danego produktu lub jego opisie nie będą spełnione po stronie Uczestnika, jak również w przypadku nieprawidłowego funkcjonowania sprzętu Uczestnika lub próby instalacji na platformie innej niż wskazana w opisie Vouchera cyfrowego. LP nie ponosi odpowiedzialności za działanie oraz dostępność serwisów, których administratorami i właścicielami są podmioty trzecie w stosunku do LP, za pośrednictwem których możliwe jest korzystanie z Vouchera cyfrowego.

Po złożeniu zamówienia Uczestnik otrzymuje:

a) e-mail będący potwierdzeniem wpływu zamówienia, potwierdzający wszystkie istotne elementy zamówienia;

b) e-mail zawierający kod alfanumeryczny (unikalny ciąg znaków umożliwiający dostęp, pobranie lub użytkowanie Vouchera cyfrowego).

5.5 Voucher cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy Voucher cyfrowy został udostępniony Uczestnikowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Uczestnik wybrał samodzielnie w tym celu lub gdy konsument lub takie urządzenie uzyskali do niego dostęp.

5.6 Jeżeli LP nie dostarczył Vouchera cyfrowego, Uczestnik wzywa go do jego dostarczenia. Jeżeli LP nie dostarczy Vouchera cyfrowego niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Uczestnik może odstąpić od zamówienia.

5.7 Uczestnik może odstąpić od zamówienia bez wzywania do dostarczenia Vouchera cyfrowego, jeżeli:

a) z oświadczenia LP lub okoliczności wyraźnie wynika, że go nie dostarczy;

b) Uczestnik i LP uzgodnili lub z okoliczności wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Vouchera cyfrowego miał istotne znaczenie dla Uczestnika, a LP nie dostarczył go w tym terminie.

5.8 W razie odstąpienia od umowy przez Uczestnika, postanowienia pkt. 5.20-5.21 Regulaminu stosuje się odpowiednio.

5.9 Voucher cyfrowy jest zgodny z zamówieniem, jeżeli zgodne pozostają w szczególności jego:

a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;

b) przydatność do szczególnego celu, o którym Uczestnik powiadomił LP najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który LP zaakceptował.

5.10 Ponadto, Voucher cyfrowy, aby mógł zostać uznany za zgodny z zamówieniem, musi:

a) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z voucherów tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla voucherów tego rodzaju i których Uczestnik może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter oraz publiczne zapewnienia złożone przez LP, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że LP wykaże, że:

- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i, oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Uczestnika o złożeniu zamówienia;

c) być dostarczany z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Uczestnik może rozsądnie oczekiwać;

d) być zgodny z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Uczestnikowi przed złożeniem zamówienia.

5.11 Uczestnik jest informowany o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem oraz otrzymuje je przez czas:

a) dostarczania Vouchera cyfrowego określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły;

b) zasadnie oczekiwany przez Uczestnika, uwzględniając rodzaj i cel, w jakim Voucher cyfrowy jest wykorzystywany, oraz okoliczności i charakter zamówienia, jeżeli zamówienie przewiduje dostarczanie jednorazowo lub częściami.

5.12 Jeżeli Uczestnik nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji zgodnie z ust. 5.11 powyżej, Dostawca Nagrody nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Vouchera cyfrowego wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:

a) Uczestnik został poinformowany o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;

b) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Dostawcę Nagrody.

5.13 LP ponosi wobec Uczestnika odpowiedzialność za brak zgodności z zamówieniem Vouchera cyfrowego, który istniał w chwili jego dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia, istniał w chwili jego dostarczenia.

5.14 LP ponosi wobec Uczestnika odpowiedzialność za brak zgodności z zamówieniem Vouchera cyfrowego dostarczanego w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z zamówieniem miał być dostarczany. Domniemywa się, że brak zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

5.15 Domniemania określone w pkt. 5.13 i 5.14 nie mają zastosowania, jeżeli:

a) środowisko cyfrowe Uczestnika nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których LP poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;

b) Uczestnik, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z LP, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Uczestnika, nie wykonuje tego obowiązku.

5.16 Jeżeli Voucher cyfrowy jest niezgodny z zamówieniem, Uczestnik może żądać doprowadzenia go do zgodności z zamówieniem. LP może odmówić doprowadzenia Vouchera cyfrowego do zgodności z zamówieniem, jeżeli doprowadzenie do zgodności z zamówieniem jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla LP.

5.17 LP doprowadza Voucher cyfrowy do zgodności z zamówieniem w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Uczestnika o braku zgodności, bez nadmiernych niedogodności dla Uczestnika, uwzględniając charakter oraz cel, w jakim wykorzystywany jest Voucher cyfrowy. Koszty doprowadzenia Vouchera cyfrowego do zgodności z zamówieniem ponosi LP.

5.18 Jeżeli Voucher cyfrowy jest niezgodny z zamówieniem, Uczestnik może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:

a) doprowadzenie do zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;

b) LP nie doprowadził Vouchera cyfrowego do zgodności z zamówieniem zgodnie z pkt. 5.17;

c) brak zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem występuje nadal, mimo że LP próbował doprowadzić go do zgodności z zamówieniem;

d) brak zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z prawa doprowadzenia do zgodności z zamówieniem;

e) z oświadczenia LP lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Vouchera cyfrowego do zgodności z zamówieniem w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Uczestnika.

5.19 Uczestnik nie może odstąpić od zamówienia, jeżeli Voucher cyfrowy jest dostarczany w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem jest istotny, przy czym domniemanie to ma zastosowanie w przypadku umów zawartych przez Uczestnika.

5.20 LP jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej niezgodności Vouchera cyfrowego z zamówieniem oraz Vouchera cyfrowego, którego obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od zamówienia.

5.21 W przypadku zamówienia Nagrody w postaci Vouchera cyfrowego, odstąpienie od umowy przez Uczestnika nie będzie możliwe, jeżeli kod aktywacyjny zostanie aktywowany. W pozostałych przypadkach do realizacji prawa do reklamacji oraz prawa odstąpienia od umowy odpowiednie zastosowanie mają rozdziały 3 i 4 niniejszego Regulaminu.

5.22 W przypadku naruszenia integralności Vouchera cyfrowego, Dostawca Nagrody zachowuje prawo do potrącenia 100% wartości Nagrody względem zamawiającego z tytułu odszkodowania za całkowitą utratę wartości Nagrody.

5.23 Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem dostępności Nagród w postaci Voucherów cyfrowych. W przypadku niedostępności Voucherów cyfrowych, Uczestnik zostanie niezwłocznie poinformowany o czasie oczekiwania na realizację zamówienia, z prośbą o potwierdzenie woli dalszej realizacji lub o anulowaniu zamówienia z powodu trwałego braku Voucherów cyfrowych.

6. Postanowienia końcowe

6.1 Niniejszy Regulamin dostępny jest na stronach Programu PAYBACK oraz Sklepu z Nagrodami PAYBACK

6.2 Uczestnik niniejszym oświadcza, iż zapoznał się z Regulaminem, rozumie treść tego dokumentu i w pełni go akceptuje oraz zobowiązuje się do jego przestrzegania.

6.3 Uczestnik potwierdza, że do Regulaminu został dołączony Załącznik w postaci Formularza odstąpienia od umowy sprzedaży w edytowalnej i możliwej do zapisu i wydruku formie.

6.3 Regulamin obowiązuje od 19. czerwca 2024 roku. Z chwilą jego wejścia w życie traci moc dotychczasowy Regulamin zamawiania i dostawy nagród w sklepie internetowym.