Czym są Sklepy Online?

Sklepy Online to zbiór ponad 250 sklepów internetowych, w których za zakupy (po uprzednim przejściu przez stronę PAYBACK.pl – więcej informacji poniżej) możesz zebrać punkty PAYBACK.

Do kuponów Sklepów Online na PAYBACK.pl można się dostać na różne sposoby, najłatwiej poprzez kliknięcie w link ”Sklepy Online” w górnym menu serwisu.

Dlaczego warto?

W PAYBACK zrzeszona jest większość najpopularniejszych sklepów internetowych działających w Polsce (m.in. Allegro, AliExpress, MediaExpert, RTV Euro AGD, AboutYou, Booking.com i wiele innych), dzięki czemu z łatwością można znaleźć u nas Twój ulubiony sklep online lub jego bliską alternatywę.

Dodatkowo, kupony oferowane przez sklepy internetowe są bardzo atrakcyjne, co sprawia, że szybko i dużo punktów PAYBACK najłatwiej zebrać właśnie za zakupy w Sklepach Online.


Jeśli nie wiesz, czym są kupony, koniecznie kliknij tutaj i przeczytaj o tym, jak korzystać z kuponów PAYBACK.

Jak działają sklepy online?

Kluczowym elementem udanych zakupów w Sklepach Online, jest przejście przez PAYBACK do wybranego sklepu. Ta czynność jest warunkiem funkcjonowania naszych systemów do naliczania punktów, gdyż zdecydowana większość Sklepów Online nalicza punkty PAYBACK za tzw. ostatni klik, czyli ostatnie źródło ruchu, jakie doprowadziło - poprzez dokonanie kliknięcia – do zrealizowania transakcji w danym sklepie. Jeśli sklep nie ma informacji o źródle ruchu z PAYBACK, nie może nam przekazać informacji o naliczeniu punktów Uczestnikowi Programu.

Co może powodować nie naliczanie punktów za zakupy w Sklepach Online?

W kontekście udanych zakupów w Sklepach Online, warto wziąć pod uwagę wszystkie elementy, które mogą wpłynąć negatywnie na proces naliczania punktów PAYBACK. Poniżej prezentujemy kilka najważniejszych informacji:


nadpisanie ostatniego źródła ruchu – jak wspomnieliśmy powyżej, warunkiem naliczenia punktów PAYBACK jest uzyskanie informacji od Sklepu o wykonaniu transakcji po przejściu (ostatni klik) przez stronę PAYBACK. Jeśli przed zakończeniem transakcji przeglądamy inne strony internetowe umożliwiające przekierowanie na stronę Sklepu (porównywarki cen, strony kodami rabatowymi itp.) może nastąpić nadpisanie (zidentyfikowanie przez Sklep) ostatniego źródła ruchu (jako pochodzącego z takich stron), przez co Sklep nie prześle do nas informacji o naliczeniu Punktów PAYBACK uczestnikowi Programu. Co za tym idzie, podczas zakupów w Sklepach Online, nie otwieraj innych kart ani okien w swojej przeglądarce.


adblock – przed przejściem z PAYBACK.pl do wybranego sklepu koniecznie sprawdź, czy masz zainstalowany adblock. Jeśli tak, wyłącz go na czas zakupów lub dodaj PAYBACK.pl do listy wyjątków. Jeśli nie wiesz jak, sprawdź tutaj przygotowaną przez nas instrukcję,


wtyczki do przeglądarek – niektóre dodatki do przeglądarek, szczególnie te pochodzące od Programów typu cashback, nadpisują źródła ruchu. Jeśli korzystasz z tego typu dodatków, wyłącz je przed dokonaniem zakupów z PAYBACK,


inne – jeśli planujesz zrobić zakupy w Allegro, zapoznaj się ze specjalnie przygotowaną instrukcją o zakupach u tego Partnera dostępną tutaj.

Jak PAYBACK nalicza punkty?

Jeśli wszystko poszło sprawnie, w ciągu kilku dni, w historii transakcji powinna pojawić się informacja o dokonanym zakupie.


Zdecydowana większość zakupów dokonywanych w Sklepach Online, zawiera informację o liczbie zebranych punktów. Punkty za zakupy w Sklepach Online są zazwyczaj blokowane na okres nie dłuższy niż 60 dni od daty dokonania transakcji lub realizacji usługi. To czas potrzebny PAYBACK na zweryfikowanie, czy zakupione towary nie zostały zwrócone do sklepu lub czy zakupiona usługa została zrealizowana poprawnie.


Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o punktach oczekujących, kliknij tutaj.


Pamiętaj: jeśli dokonałeś zakupów online i maksymalnie po 30 dniach nie widzisz ich w swojej historii transakcji, skontaktuj się drogą telefoniczną (801 044 440) z naszym Biurem Obsługi Klienta. Pamiętaj, aby wcześniej przygotować wszystkie niezbędne informacje:


- numer karty PAYBACK, na której powinna zostać zarejestrowana transakcja

- numer zamówienia (otrzymany e-mailem od Partnera jako potwierdzenie zamówienia)

- kwotę transakcji

- datę transakcji

- nazwę partnera.

- adres mailowy, na który zostało przesłane potwierdzenie zamówienia